Bliv den nærværende leder for børns trivsel i Egedal!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du høje faglige ambitioner for børns trivsel, udvikling, læring og dannelse? Og er du en tydelig og nærværende leder, som kan lære fra dig og lede flere forskellige fagligheder i at være en topprofessionel og understøttende funktion til de mange børnehuse og skoler i Egedal? Så er du måske den nye sekretariatsleder, vi søger.

Hver eneste dag har vi fokus på at skabe de bedste rammer for børn og unge i Egedal Kommune. ’Det handler om børn’ er vores motto, og det som vi arbejder ud fra. Vi er rigtig godt på vej, og vi lykkes med meget hver eneste dag. Det som kan bøvle og være svært, går vi sammen om at løse. Vi kalder det ’Fælles om opgaven’.   

 

Sekretariatet i Dagtilbud og skole

Sekretariatet er en velfungerende enhed med et godt arbejdsmiljø. De senere år er der kommet flere nye medarbejdere, og der har derfor været fokus på at få en sikker drift samtidig med, at vi har styrket kompetencerne og relationerne på tværs af opgaver og fagområder. 

Sekretariatet består pt. af tre teams, som varetager opgaver lige fra borgerhenvendelser, pladsanvisning, udbetaling af tilskud til borgere, regnskabsopgaver og administrative opgaver til politisk betjening, projektledelse samt understøttelse af dagtilbud og skolers drift. 

Medarbejderne i de tre teams er både erfarne og forholdsvis nye medarbejdere, men fælles for alle er, at vi vægter tillid og anerkendelse af hinandens kompetencer og fagligheder højt. En opgave for dig vil være at styrke fællesskabet, samarbejdet og samspillet mellem faglighederne med blik for medarbejdernes erfaringer, kompetencer og viden. 

For tiden arbejder vi desuden med at styrke konsulentrollen. Vi udvikler både projektledelses- og faciliteringskompetencer, ligesom vi styrker både ledere og medarbejdere i selv at agere og lede både opad, udad og nedad afhængig af opgaven.

 

Hvad får du?

Vi er kendetegnet ved høje ambitioner, godt samarbejde og stor lyst til at finde nye løsninger. Du får således mulighed for at sætte dit præg på sekretariatet og ikke mindst være med til, at vi fortsætter den gode udvikling og bliver endnu bedre.

Du bliver en del af et erfarent lederteam bestående af; Maria Mittag, leder af PPR, Nina Rasch Kristensen, leder af sundhedsplejen og tandplejen, Peter Brixen, skolechef og Line Rovelt, dagtilbudschef. Samlende for os alle er, at vi fra hver vores funktion arbejder i samme strategiske retning; det der gavner børnene og kapacitetsopbygningen i det almene læringsmiljø. 

 

Vores forventninger til dig

Vi forventer, at du har en akademisk baggrund og stort kendskab til sekretariatsopgaver og rollen som understøttende funktion. Det kan være, at du kommer fra en tilsvarende funktion og har ledererfaring eller du kommer med en stor faglig rygsæk med lyst til ledelse. Hvis du er grøn i ledelse, kan vi garantere, at du får mulighed for at øve dig, og at vi vil støtte op om ledelsesopgaven, så du ikke er alene. Det er ikke vigtigt, at du kender dagtilbuds- og skoleområdet som fagområde, men det er en fordel, hvis du kender den kommunale kontekst og de kommunale opgaver indgående. Du må også meget gerne være hjemmevant i Excel og økonomistyring.

Vores ideelle kandidat er både holdspiller og en tydelig leder, der kan sætte retning og inspirere medarbejdere samt sikre et godt arbejdsmiljø og høj faglighed til gavn for børn og unge. Du er modig og tør give plads til nye ideer, uden dog at gå på kompromis med din sans for systematik og blik for klare arbejdsgange. Du mestrer at skabe overblik over komplekse problemstillinger, og trives med at arbejde i en politisk styret organisation, hvor der kan være korte deadlines, og hvor du skal have politisk tæft. 

 

Dit ansvar som sekretariatsleder

Du har det overordnede ansvar i forhold til at: 

  • Være personaleleder for de administrative, AC-faglige og pædagogiske medarbejdere
  • Understøtte og sparre om økonomi og styring
  • Understøtte den politiske betjening og håndteringen af borgerhenvendelser.
  • Kunne eksekvere og implementere projekter
  • Arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere og ledere i organisationen

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat snarest muligt eller pr. 1. august 2024. Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med den relevante faglige organisation. Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Ansøgning og ansættelsesproces

Der er ansøgningsfrist tirsdag 11. juni 2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag 18. juni 2024 og 2. samtaler tirsdag 27. juni 2024. Mellem de to samtaler vil der blive udarbejdet en DISC-personanalyse og en GIA (kognitiv test), og du skal afsætte tid til en samtale med HR.

 

Vil du vide mere?

For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte dagtilbudschef Line Rovelt tlf. 7259 7282 eller skolechef Peter Brixen på tlf. 7259 8706. 

Du kan læse mere om Egedal Kommune på: www.egedalkommune.dk Egedal Kommune 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=16d2efc1)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053590

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet