Dedikeret Støtteperson til Socialpsykiatrisk Indsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du den medarbejder vi søger i fleksibel indsats, Særlig Støtte?

Vi søger en dedikeret og faglig stærk støtteperson til indsats for borgere med særlige støtte behov. Har du en solid socialfaglig ballast og synes du, det kunne være en spændende udfordring at hjælpe borgere over 18 år med forskellige udfordringer til at blive selvhjulpne i hverdagen? Så er du måske den medarbejder, vi søger. 

Særlig Støtte er aktuelt samlet 4 medarbejdere, der leverer indsatser til borgere primært i eget hjem. Borgerne har støttebehov udover normal arbejdstid. Der kan være behov for tryghedsskabende indsatser i aften- og weekendtimer.

Teamet er organisatorisk forankret i socialpsykiatrien, og i tæt samarbejde med handicap.

Vi er 45 engagerede medarbejdere, en koordinator og to teamledere. Teamene har højt fagligt niveau, vi er optaget af at udvikle og styrke indsatserne til gavn for borgerne. Socialpsykiatrien og Handicap har i samarbejde med myndighedsafdelingen fokus på forebyggelse, tættere opfølgning og styrket samarbejde på tværs af sektorer. Et andet vigtigt fokus for os er fleksibel opgaveløsning, selvtilrettelæggelse af opgaverne og ansvar. 

Støttepersonerne skal støtte og hjælpe borgere på en række forskellige områder. Det kan blandt andet være:

  • Støtte til at træffe beslutninger og opnå egne mål
  • Støtte borgere i at skabe struktur i hverdagen og undgå kaos
  • Udvikling eller opretholdelse af personlige eller sociale kompetencer/færdigheder
  • Støtte til at læse breve eller håndtere egen økonomi
  • Ledsagelse til lægebesøg og kontakt til offentlige instanser
  • Støtte til at etablere og fastholde sociale netværk
  • Vejledning i at færdes i det offentlige rum og hjælp til at mestre brugen af offentlig transport
  • Rådgivning i sund livsstil

Støtten har en rehabiliterende tilgang, hvor der er fokus på udvikling af færdigheder, men også på at forhindre tab af færdigheder. Støtten ydes som hjælp til selvhjælp, og det forventes at borgerne tager del i opgaverne.

Borgerne er over 18 år med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser samt sociale problemer herunder misbrug. Borgerne er primært visiteret til Social pædagogiskstøtte jf. SEL § 85.

Vi regner med, at du:

  • Er uddannet socialpædagog/pædagog eller har anden relevant sundhedsfagliguddannelse/efteruddannelse  
  • Har solid erfaring med indsatsen for målgruppen
  • Er rummelig og empatisk 
  • Er optaget af at arbejde med borgernes recoveryproces gennem en psykosocial rehabiliterende tilgang
  • Er reflekterende over egen indsats, samt vant til feedback og sparring på praksis
  • Med engagement kobler dig på de øvrige teams og arbejder fælles om opgaverne, hvor alle indgår i den daglige drift efter hvor der viser sig et behov.
  • Kan samarbejde med kolleger i opgaveløsningen
  • Befinder dig godt i en omskiftelig hverdag
  • Kan arbejde selvstændigt og engageret med skiftende opgaver
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer på tværs af faggrænser
  • Er åben og fleksibel i relationen til borgerne, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Bidrage med faglighed og etik
  • Deltager i udvikling af pædagogiske tilgange/metoder og indsatser til borgerne 
  • Medvirker til udvikling af indsatser og tilbud til borgerne
  • Har kendskab til IT og dokumentation på brugerniveau 
  • Har gyldigt kørekort.

Vi tilbyder:

  • Et udfordrende, dynamisk og alsidigt arbejde
  • Engagerede tværfaglige kollegaer, der vægter metodeudvikling
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor faglighed og sparring vægtes højt
  • En værdibaseret organisation, der har fokus på trivsel og fleksibel arbejdstid og opgaveløsning
  • Ekstern supervision, og prioritering af intern faglig sparring
  • En fremtidsorienteret organisation i udvikling, hvor sammenhængende borgerforløb, psykosocial rehabilitering, recovery samt sundhedsfremme og forebyggelse er omdrejningspunkt for samarbejdet med borgeren.

I Egedal kommune arbejder vi fælles om opgaven fordi vi vil en organisation, hvor fællesskab om opgaver og udvikling går hånd i hånd med fleksibilitet og balance for os som mennesker. Vi har fokus på hvordan vi løser opgaven og ikke hvem der løser opgaven.

Arbejdstid: 
Støtten ydes efter behov i dag- og aftentimerne samt weekender og helligdage frem til kl. 21:00. Weekend og helligdage primært i dagtimerne. 

Løn og ansættelse:
Stillingen er på 37 timer. Løn efter gældende overenskomst og efter principper om Ny løn. Til stillingen er tilknyttet tillæg for ukontrollabel arbejdstid og det må forventes, at mere end 50% af arbejdstiden ligger udenfor alm. arbejdstid, hvilket udløser det høje tillæg.

Ved ansættelse i Egedal Kommune, vil der blive indhentet straffeattest. Egedal kommune er en røgfri arbejdsplads.

Yderligere oplyser:
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte Koordinator Sine Møller på tlf. 7259 9715, Konst. teamleder Nicklas Pedersen på tlf. 72596461 eller teamleder Gitte Pedersen på tlf. 7259 6492

Ansøgningsfrist:
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning, CV samt relevante uddannelsespapirer, så det er os i hænde senest d. 18. august 2024. Ansættelsessamtaler forventes d. 26. august 2024. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Tofteparken, 15, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084477

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet