BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du drevet af at gøre en forskel for borgere på det specialiserede voksenområde og samtidig arbejde med ledelse af de dilemmaer det også aktuelt byder på, så har vi en superspændende stilling. Her er masser af opgaver og mål, men med højt til loftet i et fagligt stærkt miljø.
Vores medarbejdere skal gå glade på arbejde og vide, at de gør en stor forskel for borgerne hver dag. Du skal skabe de bedste muligheder for dette ved at stå i spidsen for afdelingens strategiske og faglige udvikling, og bidrage til den fortsatte gode dialog i det tværgående samarbejde. Alt det skal ske under hensyntagen til og i samspil med, at området også er økonomisk udfordret og der er et fortsat behov for styring og ledelse.
Voksenafdelingen består af dig som afdelingschef og 3 teamledere. Herudover bliver du en del af centerledelsen i Social og handicap samt det samlede ledelsesfællesskab i centret. Det overordnede fokus i ledergruppen er udvikling af det samlede specialiserede udsatte område herunder drift-, personale-, faglig og strategisk ledelse.
Dit ansvarsområde
Du får ansvaret for både myndigheds- og udførerafdelingen på voksenområdet samt den tilhørende økonomiske ramme.
Myndighedsafdelingen er delt i tre teams: Team 1plan, der rådgiver og sagsbehandler på tværs af social- og arbejdsmarkedsområdet, og hjemmegruppen og botilbudsgruppen, BPA og merudgifter, der rådgiver og sagsbehandler for borgere, der har behov for støtte i hjemmet eller i et botilbud. Dertil kommer udførerafdelingen, som består af et udkørende socialpsykiatrisk team, et udkørende handicap team, et klubtilbud samt socialpsykiatriske bofællesskaber. I udførerafdelingen har vi ligeledes vores socialsupport, der henviser til forebyggende og uvisiterede indsatser.
Hvem er vi?
Social og handicap består af myndighed og udfører på det specialiserede børne- og voksenområde. Vi lægger stor vægt på sammenhængskraften i centeret, så vores borgere oplever en rød tråd i form af helhedsorienterede indsatser, bedre kommunikation og tryghed i mødet med kommunen.
Som mange andre kommuner har vi lige nu et stort fokus på vores økonomi. Derfor er det særligt vigtigt for os at arbejde ansvarligt indenfor vores økonomiske ramme og at udvikle nye løsninger, der gør vores område mere økonomisk bæredygtigt.
Som de øvrige afdelinger står det specialiserede voksenområde over for en spændende udvikling: Vi skal arbejde videre med vores forebyggende og støttende indsatser til borgerne, herunder eventuel oprettelse af nye botilbud. Herudover skal vi implementere VUM 2.0 på myndighedsområdet og arbejde målrettet med at tiltrække og tilknytte kvalificeret arbejdskraft.
Vi tilbyder dig
- En værdibaseret og ambitiøs organisation med højt til loftet og et stort ledelsesrum til dig som afdelingsleder.
- Et engageret lederfællesskab, med stor åbenhed for fælles kreative løsninger og ideer
- Ledelse af engagerede ledere: Tre dygtige ledere, der tilsammen har ansvaret for omkring 80 medarbejdere på både udfører og myndighedsområdet.
- Ansvar og mulighed for at påvirke indsatsen på det specialiserede voksenområde både inden for myndigheds- og udførerområdet.
- En fleksibel arbejdsplads med vægt på individuel tilrettelæggelse af hverdagen.
- Fagligt udfordrende opgaver og mulighed for at præge dem.
- Faglig sparring og ledelsessupervision.
Hvem er du som leder?
Den fælles udvikling af vores center kræver en klar og tydelig retning for indsatserne og afdelingen. Du skal evne at gribe muligheder, og videreudvikle det, vi allerede har sat i gang. Herunder fortsat fokus på visitation og økonomistyring.
Som vores nye afdelingsleder er du rammesættende, og har en relationel og kommunikativ stærk lederprofil. Du evner at gå ind i et positivt samspil med medarbejdere, lederkollegaer, resten af organisationen og samarbejdspartnere, samt være med til at bygge bro. Du skal kunne arbejde tæt sammen med kommunens øvrige centre, fx Jobcenter og ydelse samt Sundhed og omsorg.
Du er helheds- og tværfagligt orienteret, både inden og uden for centeret, når de bedste løsninger skal findes. Du er overbevist om, at de bedste resultater og trivsel kommer gennem en aktiv inddragelse og dialog med medarbejderne, hvor du som leder samtidig evner at sætte og kommunikere en klar og synlig retning.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er tillidsskabende og troværdig, bl.a. gennem en anerkendende, nærværende og åben ledelsesstil
- er en dygtig og erfaren personale- og forandringsleder, der evner at facilitere et stærkt fællesskab både mellem ledere, medarbejdere og på tværs af grupper
- er tydelig i dine forventninger både til den enkelte og afdelingen
- har ledelseserfaring og kan fremvise resultater på socialområdet – gerne fra det specialiserede voksenområde
- har relevant faglig og ledelsesmæssig uddannelse(-r)
- har forståelse for og interesse i hvordan man arbejder med bedre begrundet praksis gennem ledelsesinformation og dataindsamling
- er handlekraftig og evner at få organisationen med dig
Ansættelsesproces og tidsplan
Ansøgningsfristen er den 10. januar 2024, med ansættelsesstart pr. 1. marts 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes den 17. januar 2024 med 2. samtale den 24. januar 2024.
Indhentning af referencer vil ske med dit samtykke.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerchef Tine Vesterby Sørensen: 72596597, tine.vesterby.sorensen@egekom.dk
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a4f8af96)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune - Social og handicap, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963028