BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Egedal er en kommune, hvor fællesskab om opgaver og udvikling går hånd i hånd med fleksibilitet og balance for os som mennesker. Det betyder helt konkret, at vi har mindre fokus på hierarkisk organisationsstruktur, hvor opgaverne løses i siloer, og mere fokus på fællesskabende organisationsstruktur, hvor opgaverne løses sammen på tværs. Vi kalder det Fælles om opgaven.
Om os
I Dagtilbud og skole ser vi det som en fælles opgave på tværs af faglige kompetencer og i relevante samarbejder at sikre, at alle børn og unge trives og har mulighed for at udvikle sig. Vi søger pr. 1. februar 2024 en ambitiøs konsulent, der kan fordybe sig i faglige problemstillinger og samtidig have blik for helheden i en politisk styret organisation. Stillingen er et barselsvikariat, der løber over 10 måneder.
Vores nye konsulent vil blive en del af Sekretariatet, der består af 6 administrative medarbejdere og 13 konsulenter, hvis kompetencer spænder inden for alt fra pædagogisk praksis og faglig udvikling på folkeskoleområdet, til bearbejdning af fagdata og digitalisering. Sammen løser vi en bred vifte af opgaver i dagtilbud, skoler og klub. Vi sidder samlet i åbent kontorlandskab på Egedal Rådhus, ved siden af PPR og tæt på kommunens mange understøttende funktioner.
Egedal er en kommune med gode muligheder for at præge retningen både internt og på tværs af forskellige snitflader. Vi har en høj grad af fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet, med fokus på opgaven. I Sekretariatet er vi optaget af at sikre en god understøttelse af vores dagtilbud og skoler, og i foråret 2024 påtænkes et konsulentuddannelsesforløb for Sekretariatets konsulenter, med fokus på bl.a. proces- og netværksledelse.
Som konsulent er dine opgaver alsidige, og består bl.a. af:
- Projekt- og processtyring – du arbejder analytisk og struktureret med at drive projekter, der understøtter dagtilbud og skoler, og kan inddrage kvalitative, kvantitative og processuelle metoder. Du arbejder i et tæt samarbejde med forskellige fagligheder - fx om at planlægge kurser for skole- og forældrebestyrelser, og implementere barnets lov, i forhold til samarbejde med behandlings- og specialundervisningstilbud.
- Politisk betjening – du skal i tæt samarbejde med centerets øverste ledelse udarbejde præsentationer, notater og sager, og sikre høj kvalitet i politiske processer.
- Betjening på dagtilbud- og skoleområdet – du skal varetage arbejdsopgaver inden for udvikling og -drift, fx besvarelse af aktindsigter og borgerhenvendelser og afsøgning af gældende lovgivning.
Vi ser gerne, at du:
- Har en relevant videregående uddannelse.
- Har erfaring med at arbejde med tværfaglige projekter, og kender til rammer og regler for dagtilbud og folkeskolen.
- Har erfaring med tværfagligt samarbejde og kan styre processer med øje for både helhed, mål og deadlines.
- Kan forholde dig analytisk og reflekterende til nyeste forskning og viden på dagtilbud- og skoleområdet, og evner at omsætte den viden ind i dine opgaver.
- Formår at indgå i og bidrage til respekt- og tillidsfulde relationer, hvor du har modet til at udfordre synspunkter og skabe reflektionsrum.
- Har erfaring med politisk betjening, og er en god formidler – både mundtligt og skriftligt.
- Kan arbejde selvstændigt og sikre fremdrift, og er god til at balancere og prioritere dine opgaver.
- Har flair for at arbejde struktureret og systematisk, så du også kan bevare overblikket de dage hvor opgaverne kommer til at flyve om hovedet på dig.
- Har lyst til at bidrage til vores arbejdsfællesskab, hvor faglig udvikling, dialog og samarbejde på tværs vægtes højt.
Hos os får du:
- Super dygtige kollegaer, som også vil høre, hvad du har lavet i weekenden – og du bliver inviteret til fælles pausetræning og kageklub.
- En arbejdsplads, hvor vi både er samskabende om meningsfulde løsninger, men også løser opgaverne selvstændigt og ansvarsfuldt.
- En spændende og ambitiøs arbejdsplads med en uformel omgangstone, hvor der er et fælles fokus på kvalitet i opgaveløsningen.
- En bred opgaveportefølje, som kan udfordre og udvikle din faglighed.
- En arbejdsplads, der prioriterer at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv.
- Moderne og lyse omgivelser i nyere rådhus lige ved Egedal St. – kun ca. en halv time fra København H.
Har du uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Nynne Bonke på telefon 72 59 93 63 eller konsulent Anne Lone Lindqvist på telefon 72 59 66 68.
Der er ansøgningsfrist d.17. december 2023. Vi holder første ansættelsessamtaler d. 19. december, og anden ansættelsessamtaler d.21. december.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4f951caa)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune - Dagtilbud og skole, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5951937