BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Som leder i Sundhed og Omsorg bliver du en del af Centerledelsen og en velfungerende ledergruppe. Vi er optagede af at skabe en hverdag i verdensklasse for borgerne. Det kan kun lykkes, hvis vi målrettet arbejder sammen om at udvikle den bedst tænkelige opgaveløsning, udvikler samarbejdet på tværs, og hvis vi inkluderer borgerens perspektiv i alt, hvad vi gør.
Teams og tværfaglighed
Egedal Kommune er en af de kommuner i Danmark, der får den relativt største tilvækst af ældre borgere de kommende år. Det betyder, at vi løbende skal arbejde med at udvikle vores måder at arbejde på. Hjemme- og sygeplejen spiller en nøglerolle i forandringen af det tværfaglige og tværorganisatoriske samarbejde omkring borgeren.
Vi har vi i det seneste halvandet år arbejdet med faste, selvstyrende og tværfaglige teams i en del af hjemmeplejen for at øge borgeres og pårørendes oplevelse af kontinuitet, nærvær og fleksibilitet. Dette ser vi som et godt afsæt for det arbejde, der forestår i forlængelse af regeringens udspil til ældreform, som netop lægger vægt på borgeres selvbestemmelse, medarbejderkontinuitet og medarbejdernes faglighed.
Vores nuværende leder af området har valgt at skifte sektor, så derfor søger vi dig til at drive den fortsatte udvikling og forandring, som er i fuld gang inden for vores hjemme- og sygepleje, da de tværfaglige faste teams nu skal implementeres i de øvrige grupper i hjemmeplejen. Samtidig styrker vi tværfagligheden og kvaliteten i opgaveløsningen ved at integrere hjemme- og sygepleje i fire grupper.
Det er en udvikling og forandring, som ikke bliver mindre spændende med hensyn til behovet for at finde løsninger på den personalemangel, vi ser inden for ganske få år.
Med til din ledelsesopgave hører også vores interne vikarkorps Team EVA og vores E-distrikt, som leverer skærmbesøg.
Dine nære ledelsesfællesskaber og understøttelse som leder
Du får ledelsen af dygtige og engagerede ledere, der har ansvaret for hver deres tværfagligt sammensatte hjemme- og sygeplejeenhed. Vi ser lige nu på, hvordan vi kan mindske ledelsesspændet hos lederne for blandt andet at styrke den faglige ledelse. Du vil derfor sammen med lederne på området have en central opgave med at understøtte denne bevægelse og udvikle ledelsen på området.
Du indgår i Centerledelsen, som udover dig består af Sundheds- og Omsorgschefen og leder af Plejecentre, Myndighed, Sundhed og Rehabilitering.
Udover samarbejde med dygtige ledere vil du også få et tæt samarbejde med og støtte fra en skarp stabsfunktion. I Egedal Kommune vægter vi også ledelses- og kompetenceudvikling højt, og vi afholder blandt andet fire årlige ledersamlinger for alle ledere.
Vi skal heller ikke glemme, at du får en arbejdsplads på vores smukke og moderne rådhus lige ved Egedal Station.
Dine spændende opgaver
Der venter dig mange spændende opgaver og udfordringer, som kræver en god sans for organisering og evnen til at drive både organisations- og forandringsprocesser:
- Tæt opfølgning og styring af økonomi og budgetter i samarbejde med dine ledere
- Styrke samarbejdet på tværs i centeret med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
- Styrke samarbejdet mellem de forskellige enheder i Sundhed og Omsorg
- Understøtte lederne i arbejdet med nærvær og medarbejdertrivsel
- Betjening af politiske udvalg i samarbejde med Sundheds- og Omsorgschefen
- Videreudvikle et stærkt ledelsesfællesskab med fokus på fælles løsninger, læring og trivsel
Alt sammen greb, der skal hjælpe os med at skabe verdens bedste hverdag for vores borgere.
Og derfor forventer vi selvfølgelig noget af dig og din ledelsesstil
Vi skal kunne se og mærke, at du er en ambitiøs leder. Du er tydelig på, at borgerne er dem, vi er her for, og at den måde, vi organiserer os på og løser opgaverne på, er med borgerne i fokus. Du skal sikre et stærkt tværgående samarbejde, en solid og effektiv organisering og skabe følgeskab blandt ledere og medarbejdere.
Du har sans for struktur, organisering og procesdesign. Og det er afgørende, at du involverer og inddrager dine dygtige ledere og medarbejdere samt alle dine øvrige samarbejdspartnere.
Du er af natur nysgerrig på, hvordan vi hele tiden kan forbedre vores opgaveløsning til gavn for borgerne, og du udfordrer gerne eksisterende praksis, også din egen. Du kan bevæge dig ubesværet fra maskinrummet til mere strategiske drøftelser og navigere mellem de mange interesser i en politisk ledet organisation som vores.
Vi vægter følgende erfaringer og kompetencer:
- Relevant sundhedsfaglig uddannelse, gerne på masterniveau/kandidatniveau
- Erfaring med ledelse af ledere
- Erfaring med ledelse af et plejeområde
- Erfaring med at drive udviklingsprocesser, der har skabt resultater
- Solid erfaring med styring af økonomi og budgetter
- Indgående kendskab til udfordringerne inden for området
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere, kan du kontakte Sundheds- og Omsorgschef Tina Wils på telefon 72 59 74 10 eller pr. mail tina.wils@egekom.dk, eller Leder af Plejecentre, Myndighed, Sundhed og Rehabilitering Rikke Barnholdt på telefon 20 51 27 30 eller pr. mail rikke.barnholdt@egekom.dk
Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest onsdag den 27. februar 2024. Vi holder første samtale den 4. marts og anden samtale forventes afholdt den 14. marts. Der vil blive gennemført en personlighedstest mellem første og anden samtale.
Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ad8d1f0e)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune - Administrationen, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991393