Attraktiv deltidsstilling som socialrådgiver til børnehandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du Socialrådgiver? Er du godkendt til flexjob, eller drømmer du bare om en deltidsstilling, som kan give dig tid og mulighed for prioritering af andre interesser, så er denne stilling noget for dig. 

Børnehandicapteamet i Egedal Kommune søger en medarbejder 20 timer ugentligt. Ansættelse fra 1. marts 2024, eller hurtigst muligt herefter.

En stilling som socialrådgiver i børnehandicap
Som følge af Barnets Lov, skal vi i gang med at inddrage børnene mere i sagsbehandlingen – også hvad angår de handicapkompenserende ydelser. Vi har derfor fået mulighed for at opnormere teamet. 

I Egedal Kommune består børnehandicapområdet af et handicapteam og et autismeteam. I handicapteamet sagsbehandles alle henvendelser, som vedrører børn og unge med en funktionsnedsættelse eller ikke psykiatrisk diagnose. Psykiatriske diagnoser kan dog forekomme i kombination med øvrige funktionsnedsættelser. Der sagsbehandles indenfor både Barnets lov og Serviceloven, således både de forebyggende forløb og den særlige støtte efter § 32. Primært arbejdsområde er dog indenfor de handicapkompenserende ydelser ved §§ 86, 87 og 90. 

I det styrket handicapteam arbejder rådgiverne ud fra kompensationsprincippet i forhold til det enkelte barns funktionsnedsættelse, men også med fokus og forståelse for den samlede families trivsel. Vi er optagede af kreative og individuelle løsninger, hvor vi samtidig fokuserer på, at barnet bliver så selvstændigt som muligt. Vi har således også et øget fokus på det tværfaglige samarbejde lige fra sundhedsplejen, dagtilbud, videre op i skolealderen og over i voksenområdet, hvor der er behov for dette. 

Som noget nyt, skal vi i gang med at indtænke barnets perspektiv meget mere i sagsbehandlingen. Du vil derfor indgå i et team, hvor vi er i dialog og åbne overfor hvordan vi sikre børneinddragelsen. 

Om os
Egedal Kommunes Social og Handicap afdeling dækker hele det specialiserede område, og er organiseret i en myndighedsafdeling og en udføreafdeling.

Vi har et tæt og praksisudviklende samarbejde mellem afdelingerne, og vi er en arbejdsplads, der arbejder tværfagligt. Vi arbejder med tæt opfølgning og den løsningsfokuserede metode.

Vi ønsker, at tiltrække fagligt dygtige og innovative medarbejdere med lyst og evne til, at indgå i en styrket indsats på det sociale og handicapkompenserende område. Vi lægger stor vægt på faglig stolthed, både i forhold til sagsbehandlingen og til de socialfaglige løsninger. Vi har brug for en kollega, der både kan være tydelig og professionel i samarbejdet med familierne, og i forhold til at indgå i de rammer, vi har i Egedal Kommune.

På børneområdet er vi organiseret i fire teams styrket handicap, styrket autisme, modtagelsen og social børn. Stillingen er forankret i styrket handicap, som består af 3 fuldtidsmedarbejdere og 2 deltidsmedarbejdere. Til sammen er der i alt 29 rådgivere på børneområdet i Egedal Kommune, og til daglig fungerer gruppen som ét samlet team. Der er 2 teamledere tilknyttet børneområdet, som både står for den faglige sparring og personaleledelsen.

Om dig
Udover at være uddannet socialrådgiver, lægger vi vægt på, at du kan påtage dig rollen som myndighedsperson, samt er god til at samarbejde med familierne, børnene og de unge samt interne og eksterne samarbejdspartnere.
Derudover ønsker vi, at du:

  • brænder for børn, unge og familieområdet og gerne har myndighedserfaring inden for handicapområdet
  • kan være nysgerrig og respektfuld i mødet med borgeren
  • er i stand til at være mødeleder og er god til at nedtrappe konflikter
  • bidrager med et åbent blik for muligheder og løsninger i den daglige opgaveløsning
  • er omstillingsparat, og kan navigere i en travl hverdag
  • kan arbejde inddragende i forhold til familier og deres netværk
  • bruger IT som en sikker og naturlig ting i det daglige arbejde

Vi kan tilbyde dig

  • Et stabilt team med erfarne kollegaer, hvor vi værdsætter et godt arbejdsmiljø, og hvor der er stort fokus på faglig stolthed
  • en arbejdsplads med kompetente og engagerede kolleger, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger, samt daglig sparringsmulighed med dine kolleger og ledelsen
  • en arbejdsplads, hvor vi afholder inddragende netværksmøder, og hvor vi anvender en kombination af ICS og Signs of Safety i form af tavlemøder med rådgiver som mødeleder
  • en arbejdsplads hvor vi er i tæt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger, f.eks. indenfor træning og hjælpemidler
  • en arbejdsplads der har tydelige arbejdsgange, hjælpevejledninger og skabelonsystemer, som letter det daglige administrative arbejde
  • supervision, fleksibel arbejdstid og en høj grad af indflydelse på eget arbejde
  • fokus på løbende intern opkvalificering
  • En fleksibel arbejdsplads, hvor vi tilstræber at efterkomme de ønsker medarbejderne har til strukturering af deres arbejde og arbejdstid, så længe det ikke går ud over arbejdet med børn og familier


Løn og ansættelsesvilkår
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Egedal Kommune, skal der indhentes børne- og straffeattest.
Stillingen er på 20 timer pr. uge, med ansættelse 1. marts2024.

Vi er fleksible for hvordan de 20 timer kan lægges hen over en arbejdsuge, så længe det ikke går ud over den kollegiale sparring og arbejdet med børn og familierne. 

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Karina Skipper 7259 6593 eller socialrådgiver i teamet Pernille Spaniel 7259 6594

Ansøgningsfrist
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning, samt relevante bilag, så den er os i hænde senest 31. januar 2024

Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 7. februar 2024
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a3794cb3)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune - Børn, Familie og Handicap, Tofteparken, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5970483

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet