Bliv jobkonsulent hos Egedal Jobcenter og hjælp ledige i job eller uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Egedal Jobcenter søger en engageret jobkonsulent til forsikrede ledige samt jobparate kontanthjælpsmodtagere med opstart 1. januar 2025.

Om stillingen:

Som jobkonsulent får du en central rolle i at støtte og vejlede forsikrede ledige og jobparate borgere på kontanthjælp, så de hurtigst muligt kan komme i beskæftigelse. 

Din primære opgave bliver at motivere og støtte borgerne i at komme i job eller uddannelse gennem målrettet rådgivning og aktiv indsats. Du vil fokusere på individuel vejledning, hvor du hjælper borgerne med at udvikle deres kompetencer, styrke deres jobsøgningsindsats og sikre, at de deltager i relevante aktiviteter. Samtidig vil du samarbejde tæt med virksomhedskonsulenterne, som har den direkte kontakt til virksomheder, for at sikre det bedste match mellem borger og arbejdsmarked.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • Afholde jobsamtaler og rådgive borger ift. jobsøgningen ved at anvende motiverende jobrettede metoder og redskaber samt at støtte borger i at udarbejde et fyldestgørende CV. 
  • At formidle viden til borger om konkrete job- og uddannelsesmuligheder og matche borgeren til konkrete jobåbninger og opkvalificerende indsatser. 
  • Sikre, at borgerne deltager aktivt i tilbud og aktiviteter, der fremmer deres vej mod ordinær beskæftigelse.
  • Planlægge, iværksætte og følge op på indsatser og aftaler sammen med borgeren
  • Sikre rettidig arbejdsplanlægning og fremdrift i indsatsen
  • Samarbejde med interne virksomhedskonsulenter om jobåbninger og etablering af virksomhedsrettede tilbud som praktik og løntilskud.
  • Samarbejde med A-kasser og Nordsjællands rekrutteringsservice (NRS)
  • Forstå og fortolke lovgivningen - herunder hvordan denne anvendes i praksis, vejlede om ret og pligt samt træffe afgørelser og besvare klager

Vi forventer, at du:

  • Har en socialfaglig uddannelse (socialrådgiver/socialformidler eller tilsvarende)
  • Har erfaring med beskæftigelsesområdet, gerne fra et jobcenter eller anden relevant arbejdsplads.
  • Har stærke kommunikative og relationelle evner, og kan skabe tillid og motivation hos borgere med forskellige baggrunde.
  • Har kendskab til arbejdsmarkedets muligheder og udfordringer 
  • Er resultatorienteret og struktureret med et skarpt fokus på at hjælpe borgere i ordinær beskæftigelse.
  • Er selvstændig, fleksibel og optaget af at finde gode løsninger

Vi kan tilbyde:  

  • En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse 
  • Fagligt dygtige og engagerede kolleger og et velfungerende team 
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor 
  • En arbejdsplads med flekstidsordning og mulighed for fleksibel arbejdstid 
  • Frugtordning, kantineordning og adgang til motionsfaciliteter i sundhedscentret
  • Nybygget rådhus ved Egedal Station ca. 35 minutter fra Københavns Hovedbanegård. 

Ansøgningsfrist: 13. november 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler tirsdag d. 19. november. 

Opstart: 1. Januar 2025

Løn og ansættelsesvilkår: Løn efter gældende overenskomst og erfaring.

Ansøgning og kontakt: Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagkoordinator Tamara Albretsen på 72597117 eller afdelingsleder Lene Christensen 72597131.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135589

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet