Er du den engagerede og erfarne leder, der kan styrke vores arbejde med unge?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

"Det bedste ved at gå på arbejde er at være en del af de unges liv, med alle de små finurligheder det indebærer, og så er det at se de unge udvikle sig, og følge dem ind i voksenlivet" – citat pædagog, Egedal Ungehus. 

Taler dette til dit hjerte og hjerne som leder, så læs videre.  

Om Egedal Ungehus og den rolle, du kommer til at spille:

Som leder af Egedal Ungehus får du mulighed for at gøre en konkret forskel i unges liv. Vi er en organisation, der sætter både trivsel og faglighed i højsædet, og vi mener, at de to parametre går hånd i hånd, og er helt afgørende for at vi kan lykkedes med vores kerneopgave.  

Egedal Ungehus består af flere satellitter. Vi har kommunens interne døgninstitution, interne hybler til unge i overgangen til egen bolig, vi er familieplejen, vi er aflastningstilbuddet "Lørdagsklubben"  og vi er støttekontaktpersoner / ungekonsulenter. Og så er vi i gang med at udvikle andre ungeprojekter både på tværs i Egedal Kommune, men også med civilsamfundet og NGO’er. Vi tilbyder således både et givende og et krævende lederjob. 

Egedal Ungehus Døgninstitution modtager unge i alderen 14 til 17 år med mulighed for efterværn i alderen fra 18 til 22 år jf. Serviceloven §76. Målgruppen består af unge, der kan have alvorlige psykosociale vanskeligheder, psykiatriske lidelser, alvorlige personlighedsforstyrrelser og gennemgribende udviklings-forstyrrelser. Egedal Ungehus modtager ikke unge, der er i et svært misbrug, har lav udviklingsalder eller unge, der har begået personfarlig kriminalitet.  

Det faglige grundlag vi står på, er baseret på den mentaliserende miljøterapi, og vi har fokus på at skabe tryghed og forudsigelighed, såvel som at hjælpe de unge med at regulere sig selv igennem tydelige strukturer og rutiner. Mødet med den unge tager afsæt i, at den unge ses som et værdifuldt menneske som igennem mentaliserende dialoger støttes til at udvikle sin oplevelse af sin egen indre verden, hvordan de er til stede i relationer, såvel som udbygger deres forståelse af andres indre liv og oplevelser. Det er afgørende for os, at du kan se dig selv i denne tilgang. 

Hvad vi forventer af dig:
Du er en erfaren leder med en solid baggrund inden for drift af døgninstitutioner, familiepleje og projektledelse. Du har viden om og en holdning til, hvad der skal til for at støtte og hjælpe børn og unge, så de udvikler sig og trives bedst muligt. Og du bringer dette i spil fra dag ét. 

Andre oplever dig som stærk i din kommunikation og du evner hurtigt at skabe gode og stærke relationer; både inden for dine teams, i tværgående samarbejder og med de unge, vi er sat i verden for at hjælpe.  

Det falder dig naturligt at navigere i komplekse situationer, og du er beslutningsdygtig, når det kræves. Du har en strategisk tilgang til ledelse, klar til både at sætte kursen og gå forrest, men inkluderer samtidig naturligt dine medarbejdere i planlægningen af Ungehusets fremtid. Du er indlevende, tilgængelig og en tryg base for medarbejderne, som de kan gå til hvis de har udfordringer. 

Din solide erfaring inden for det specialiserede socialområde suppleres af dine kompetencer inden for budgetstyring og økonomi. Du arbejder loyalt inden for rammerne af ledergruppens beslutninger, og din positive natur inspirerer hele teamet. Kort sagt, du er en leder, der både kan guide og inspirere. 

Dine hovedopgaver og ansvarsområder:
Vi er sat i verden for at skabe et trygt fundament der kan understøtte børn og unge, med at udvikle sig bedst muligt i overgangen fra ungdomslivet til livsmestring når de går ind i det tidlige voksenliv.  

Du vil stå i spidsen for at lede på anbringelsesområdet indenfor børn og unge, og du vil have ansvar for at videreudvikle og drive den bevægelse vi er i gang med, som omhandler at skabe gode anbringelser i egen kommune, samt udvikle på familieplejeområdet, så børn og unge i højere grad anbringes i plejefamilier, som vi understøtter. 

Hvorfor denne stilling er mere end bare et job:
Du bliver en del af en dedikeret og fagligt stærk organisation, der er passioneret omkring deres arbejde. Du vil opleve, at du fra dag ét får mulighed for at bruge din faglige ekspertise og dine ledelseskompetencer i en kontekst, der gør en reel, målbar forskel i børns og unges liv. 

Vi arbejder dedikeret for at hjælpe unge i deres overgang fra ungdom til voksenliv. Du vil stå i spidsen for at videreudvikle vores tilbud og services, og får et hold af dygtige medarbejdere, der har et ungesyn med fokus på at hjælpe de unge med at finde frem til deres kerne og ressourcer. Medarbejderne er meget engagerede, og du vil møde personale der stiller krav til dig som leder, men som også selv vil gå den ekstra mil, for at vi sammen kan lykkedes med kerneopgaven.  

Hvis du kan se dig selv i denne beskrivelse og er klar til en ny, meningsfuld udfordring, så send os din ansøgning og dit CV så hurtigt som muligt. Vi glæder os til at høre fra dig! 

Har vi fanget din interesse? 
Hvis du vide mere, er du meget velkommen til at kontakte Afdelingsleder Nadia Frederiksen på tlf. 7259 6503. Send gerne sms, så vil du blive kontaktet hurtigst muligt. 

Ansøgningsfristen er den 09. oktober 2023 kl. 10.00. 
Vi forventer at afholde samtaler den 10. oktober samt den 25. oktober med tiltrædelse den 1.december, 2023. Som en del af processen vil der indgå test mellem 1. og 2. samtale. 

Ansættelsesvilkår 
Stillingen er fuld tid, og du ansættes i henhold til gældende overenskomst med den relevante faglige organisation. Løn aftales efter gældende overenskomst, og efter kvalifikationer. 
Du får arbejdsplads i Ungehuset Døgninstitution og på Rådhuset, lige ved siden af Egedal Station, hvorfra der kører S-tog hvert 10. minut i dagtimerne. Derudover tilbyder vi træningsfaciliteter,  og andre medarbejderfordele. I forhold til at være en fleksibel arbejdsplads ligger vi helt i front blandt kommuner – det kan du læse mere om her: Den fleksible arbejdsplads Egedal Kommune


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=58f32f50)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune - Børn, Familie og Handicap, Tofteparken, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913664

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet