Jurist til almenboligområdet og botilbud på det specialiserede socialområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du også synes, at spændingsfeltet mellem almenboliglovens rammer og det specialiserede socialområdes behov er interessant, har vi stillingen til dig.

Om os

Egedal Kommune er i gang med en proces, hvor vi samler flere juridiske specialer i en central enhed, som skal kunne dække stort sat alle de lovområder, der berører en kommune. Det er en igangværende proces, hvor du får mulighed for påvirke indholdet og udviklingsmulighederne i din stilling.

I den nye enhed vil der typisk være en specialist på hvert enkelt lovområde. Her er tanken, at der kobles en 2’er på alle områder, både for at sikre sparring og for at sikre den daglige drift. I det hele taget lægger vi meget stor vægt på sparring og på muligheden for efteruddannelse, f.eks. i form af semestre på åbent universitet eller længerevarende kursusforløb, som giver både dig og organisationen merværdi.

Dine primære opgaver

  • Tilsynet med de almennyttige boligforeninger, herunder styringsdialoger
  • Myndighedsbehandling ved nybyggeri (Skema A, B og C), renoveringer m.m.
  • Forhandlinger med boligforeningerne, f.eks. ved udlejningsvanskeligheder
  • Sikre sammenhæng mellem boligtilbuddene og behovene på socialområdet
  • Indgå i vurderingen af behovene på boligområdet

Hvem er du fagligt

  • Du er cand.jur. eller har en både dyb og bred erfaring med almenboligområdet
  • Du er ikke bange for at give dig i kast med lovområder, du ikke kender
  • Du kan formidle komplekst juridisk stof til kollegaer og samarbejdspartnere
  • Du ser jura som et middel til at realisere organisationens behov

Hvem er du som person

  • Du skal kunne navigere i en politisk organisation
  • Du skal kunne lide at tage ansvar for fremdriften i dine opgaver
  • Du skal ikke være bange for humor

Som enhed vægter vi tryghed og fleksibilitet højt. Vi er ikke bange for uenighed og slet ikke for at diskutere den, men vi kan bedst lide at gøre det internt, inden vi giver organisationen svar på deres spørgsmål.

Der er mulighed for faste hjemmearbejdsdage, ligesom vi strækker os langt for at imødekomme ønsker om ferie, orlov osv. I det hele taget stoler vi på, at du som medarbejder kan og tør tage ansvar for tilrettelæggelsen af dine opgaver. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer og er klar til dig den 1. maj 2024 eller umiddelbart derefter. Løn og øvrige ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.

Din kontorstol står på Rådhuset, der ligger et rigtigt stenkast fra Egedal Station. Vi har kantineordning, træningsfaciliteter og meget mere. Hvis du vil høre mere om stillingen kan du ringe til afdelingsleder Peter Elman Hansen 7259 6170 eller afdelingsleder Martin Tilsted 7259 7013

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest søndag den 17. marts 2024. Samtaler afholdes den 20. og 21. marts. Du skal bruge nedenstående link til at uploade ansøgning, cv. og eksamenspapirer.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=70cd1333)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003042

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet