Ledelsesstilling på det specialiserede børneområde i Egedal Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du motiveret for at gøre en forskel for børn og familier på det specialiserede børneområde? Er det naturligt for dig at lede med både hjerte og strategi, også når de komplekse dilemmaer opstår – og trives du med at samle og inspirere dine kolleger? Så er du måske den engagerede afdelingschef, vi leder efter.

I Egedal Kommune ser vi det som en af vores vigtigste opgaver at give udsatte børn og deres familier de bedste betingelser for at trives. Vi står over for en spændende udvikling, hvor vi bl.a. skal styrke vores forebyggende og støttende indsatser, tværgående samarbejder og implementere Barnets lov, og vi søger nu en afdelingschef til Afdeling Børn og de fire tilhørende teams. 

Om stillingen
Som afdelingschef bliver du tilknyttet Social og handicap og får ansvaret for både myndigheds- og udføreafdelingen på børneområdet og den tilhørende økonomiske ramme. 

Myndighedsafdelingen er opdelt i fire teams: Handicapteamet, Autismeteamet, Modtagelsen og Socialteamet, som rådgiver og sagsbehandler for børn, unge og familier med behov for støtte. Udføreafdelingen inkluderer Familiehuset, Egedal Ungehus, unge konsulenter, aflastningstilbud og Familiesupport, der henviser til forebyggende indsatser.

Den fælles udvikling af vores center kræver en klar og tydelig retning for indsatserne, hvor vi bl.a. har fokus på visitation og økonomistyring. Du skal kunne samarbejde positivt med medarbejdere, lederkollegaer og samarbejdspartnere, og du skal være helheds- og tværfagligt orienteret, når de bedste løsninger skal findes. 

Du kommer til at stå i spidsen for Afdeling Børns strategiske og faglige udvikling, og du skal lede fire dygtige teamledere, der tilsammen har ansvar for omkring 80 medarbejdere. Det er ikke et krav, at du har erfaring med ledelse af ledere. Vi hjælper med at klæde dig på til opgaven, og du vil opleve, at faglig sparring, ledelsessupervision og et stort ledelsesrum for den enkelte leder kendetegner hverdagen.  

Vi søger dig, der…
…sætter retning uden at bestemme vejen og skaber plads til dine medarbejdere. Du er tillidsskabende og anerkendende, og du deler vores tro på, at arbejdsglæde og tillid skaber det bedste arbejdsmiljø.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har ledelseserfaring – gerne fra det specialiserede børneområde
  • har relevant faglig og ledelsesmæssig uddannelse
  • forstår at arbejde med bedre begrundet praksis gennem ledelsesinformation og dataindsamling
  • er handlekraftig og evner at få organisationen med dig.

Hvem er vi?
I Social og handicap lægger vi stor vægt på helhedsorienterede indsatser og sammenhæng i vores arbejde, så borgerne oplever en rød tråd i vores tilbud og kommunikation. Som afdelingschef i Afdeling Børn bliver du en del af centerledelsen i Social og handicap og det samlede ledelsesfællesskab. Vores fokus i ledergruppen er på udvikling af det samlede specialiserede område, herunder driftsledelse, personaleledelse samt faglig og strategisk ledelse.

Som mange andre kommuner har vi lige nu et stort fokus på vores økonomi. Derfor er det særligt vigtigt for os at arbejde ansvarligt inden for vores økonomiske ramme og at udvikle nye løsninger, der gør vores område mere økonomisk bæredygtigt. Vi er en værdibaseret og ambitiøs organisation med et fagligt stærkt miljø, og vi er optagede af, at vores medarbejdere skal gå glade på arbejde hver dag og vide, at de gør en stor forskel for borgerne. 

Ansættelsesproces og tidsplan
Ansøgningsfristen er den 25. august 2024. 
Vi læser og vurderer ansøgningerne, som de kommer ind. Vi afholder også 1. samtale løbende. 
Vi forventer at ansætte den nye leder i stillingen senest den. 1. november 2024.
Går du videre til 2. samtale vil der blive udarbejdet en DISC-personanalyse og en GIA (kognitiv test), og du skal afsætte tid til en samtale med en konsulent fra vores HR-afdeling. 

Indhentning af referencer vil ske med dit samtykke.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerchef Tine Vesterby Sørensen på tlf. 72 59 65 97 eller tine.vesterby.sorensen@egekom.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081335

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet