BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Egedal Kommune er vi ambitiøse på børnenes vegne. Hver dag arbejder vi målrettet på at skabe de bedste rammer for børn og unge. Vores motto, "Det handler om børn", guider os i alt, vi gør.
Din profilVi leder efter en kollega, der ønsker at anvende sine akademiske kompetencer, viden om skoleområdet og faglige ballast til at gøre en forskel for børn. Hos os er kvalitet i opgaveløsningen afgørende, og vi forventer, at du deler denne tilgang. Vi søger dig, der:
- Har generalistkompetencer og får energi af at arbejde i krydsfeltet mellem udviklingsopgaver og drift- og myndighedsopgaver.
- Er struktureret, vedholdende og strategisk velfunderet.
- Kan drive processer og projektlede små og store projekter og er god til at planlægge og koordinere opgaver. Som del af det kan du også facilitere møderum med forskellige interessenter
- Har viden om skoleområdet og måske ovenikøbet har kendskab til regler og aftaler
- Er god til at formidle og har lyst til at bruge dine kompetencer til alt fra faglige oplæg til skriftlige bidrag til politisk betjening og politiske indstillinger.
- Har en akademisk uddannelse eller har fået generalistkompetencer, kendskab til skoleverden og forvaltningsarbejde af andre veje.
Dagtilbud og skoleområdet i Egedal Kommune har henholdsvis 34 dagtilbud og en dagpleje samt seks skoler og en ungdomsskole.
Du vil blive en del af sekretariatet for Dagtilbud og skole, hvor du både har dine egne ansvarsområder og samarbejder med kollegaer om fælles opgaver. I sekretariatet er vi 20 medarbejdere, der løser opgaver som borgerhenvendelser, pladsanvisning, udbetaling af tilskud, administrative opgaver til politisk betjening, projektledelse samt understøttelse af dagtilbud og skolers drift og udvikling.
Vi er ambitiøse i vores tilgange og vi har altid øje for løsninger, der skal fungere i praksis. Vi vægter respekt for og anerkendelse af hinandens kompetencer højt og tror på, at opgaver løses bedst i fællesskab. Du vil opleve stor sparring fra kollegaer, dagtilbudschef, skolechef og sekretariatsleder – og vi glæder os til at byde dig velkommen.
Dine muligheder hos osHos os får du mulighed for at bruge og udvikle dine generalist- og konsulentkompetencer samt bringe din faglige indsigt i spil. Dit primære fokus vil være opgaver relateret til skoleområdet og du vil også kunne løse opgaver på dagtilbudsområdet eller på tværs af områder afhængigt af dine kompetencer.
Du vil opleve, at samarbejdet både internt på rådhuset og eksternt med dagtilbud, SFO'er, klubber og skoler er bredt, og vi arbejder i fællesskab for at skabe den bedst mulige hverdag for børnene. Du får naturligvis indflydelse på, hvilke opgaver du løser, og hvordan du tilrettelægger din opgaveløsning.
Eksempler på opgaver, du vil arbejde med:- Samarbejde med kollegaer i sekretariatet for Dagtilbud og skole om udvikling af dagtilbud- og skoleområdet i Egedal Kommune.
- Administrere og koordinere opgaver i relation til skoleområdet som f.eks. modersmålsundervisning, skolebestyrelsesvalg, og puljemidler
- Udvikling og facilitering af møde- og workshopforløb for f.eks. faglige netværk
- Gribe og undersøge problemstillinger som opstår i vores daglige arbejde og hvor vi ikke på forhånd kender indhold og retning.
- Projektledelse af indsatser i den prioriterede indsat om udvikling af folkeskolen og understøtte et pilotprojekt om forældrearrangeret måltidsordning i dagtilbud.
- Indgå i et arbejdsfællesskab der koordinerer og håndterer aktindsigter på dagtilbud og skoleområdet.
- Interesserer os for hinanden, griner sammen og udviser stor tillid – det danner grundlaget for vores imødekommende kollegiale fællesskab.
- Involverer hinanden aktivt i problemløsning og beslutningstagning – hos os vil du opleve en flad struktur.
- Udvikler fagligheden sammen og tager et fælles ansvar for opgaveløsningen – dette ser vi som et kendetegn for en moderne og ambitiøs arbejdsplads.
- Samtidig tilbyder vi fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde, når det passer med opgaverne.
- Vi arbejder i lyse lokaler på vores rådhus. Rådhuset er æstetisk indrettet og har bl.a. løbende kunstudstillinger. Rådhuset ligger 1 minuts gang fra Egedal st.
Vi inviterer alle interesserede, som vil høre mere om stillingen og om os til et teamsmøde. Vi holder mødet onsdag den 6/11 kl. 14-15. Her vil deltagere fra ansættelsesudvalget være med til at fortælle om os og svare på spørgsmål. Klik på linket her, hvis du vil deltage i mødet. Du kan også sende en mail til mette.waldhausen@egekom.dk så får du et linket tilsendt. Du er også velkommen til at kontakte leder af sekretariatet Mette Waldhausen på telefon 2037 6948 hvis du vil vide mere.
Der er ansøgningsfrist søndag den 10. november 2024 kl. 23:59. Vi forventer at holde første ansættelsessamtale tirsdag den 19. november 2024, og anden samtale fredag den 22. november 2024.
Løn og ansættelsesvilkårI henhold til overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.
Vi har arbejdsplads i lyse lokaler på vores rådhus, der ligger 1 minuts gang fra Egedal st., som har togafgang til og fra København ca. hvert 10. minut. I Egedal Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.
Egedal er en kommune, hvor hverdag og fællesskab er i bevægelse. Her kan man leve og bo midti grøn natur i et af vores 17 aktive lokalsamfund.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6137725