BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med mennesker, som har behov for ekstra støtte og motivation til at komme i arbejde eller uddannelse? Har du kendskab til uddannelsessystemet, arbejdsmarkedet og mulighederne for opkvalificering? Så læs mere her.
Vi ser i Egedal et stigende antal borgere med udfordringer ud over ledighed. Det skal vi gøre noget ved, så flere borgere får en tilknytning til arbejdsmarkedet. Derfor søger vi en koordinerende jobkonsulent til at varetage myndighedsopgaven med primært aktivitetsparate borgere både over og under 30 år.
Du skal som person være udviklingsorienteret og indstillet på, at dine opgaver kan ændre sig. Vi står for at skulle implementere ny lovgivning, og vi skal også se på, hvordan vi kan lykkes bedre med vores beskæftigelsesindsats til de aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere.
Det betyder, at du også skal være nysgerrig på nye opgaver og indstillet på, at stillingen kan udvikle sig.
Der er tale om en 37 timers stilling med start d. 1. juni 2024 eller hurtigst muligt derefter.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden relevant uddannelse og erfaring
- Er god til at skabe relationer til borgerne og har erfaring med at arbejde med borgere med komplekse problemstillinger
- Møder borgeren i øjenhøjde og samtidig ser dig selv som en udførende indsats med fokus på mål, delmål og progression, i samarbejde med den enkelte borger.
- Har godt kendskab til arbejdsmarkedet og har en finger på pulsen i forhold til jobåbninger og hvilke kompetencer der kræves, herunder kompetenceafklaring og opkvalificering af den enkelte borger.
- Har stor faglig viden, erfaring med at foretage konkrete individuelle socialfaglige vurderinger, har konkret erfaring med at varetage myndighedsopgaver, og interesse for det juridiske og lovgivningsmæssige arbejde på området for Lov om aktiv beskæftigelsesindsats
- Kan arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret og samtidig evner det gode samarbejde
- Kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket, er fleksibel, initiativrig og kan handle hurtigt, når der er behov for dette
- Brænder for dit job og lægger vægt på kvalitet i indsatsen og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere og bidrage til at udvikle indsatser sammen med kolleger og samarbejdspartnere
- Har gode kommunikative kompetencer, skriftligt såvel som mundtligt
- Har gode IT kundskaber og gerne erfaring med Momentum
- Har grundighed og præcision i forhold til at lave korrekte registreringer i fagsystem samt journaliseringer og registreringer generelt.
- Det er en fordel, hvis du har kendskab til kommunen.
Vi kan tilbyde:
- Et spændende og udfordrende job
- En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse
- Engagerede og dygtige kolleger i et tværfagligt arbejdsmiljø
- En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humør
- En arbejdsplads med flekstidsordning og mulighed for fleksibel arbejdstid
Stillingen er forankret i afdelingen Job og Ressourcer, som er placeret i Jobcenter og ydelse. Vi er 17 dedikerede medarbejdere i afdelingen bestående af såvel jobkonsulenter, virksomhedskonsulenter som mentorer.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte fagkoordinator Tamara Albretsen på telefon 72 59 71 17 eller afdelingsleder Lene Christensen på telefon 72 59 71 31.
Ansøgningsfrist
Vi har ansøgningsfrist d. 6. maj 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag d. 13. maj 2024.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a8a9a8ed)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Egedal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej, 3650 Ølstykke
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034383