Skoleleder til velfungerende distriktsskole i udvikling i Ølstykke

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skoleleder til velfungerende distriktsskole i udvikling

Vores skoleleder igennem mange år er blevet kommunens skolechef. Derfor søger vi nu en ambitiøs skoleleder til Distriktsskole Ølstykke.

Empatisk, ambitiøs og fagligt velfunderet leder 

Du er en tydelig og visionær leder, der formår at lede gennem andre med skarpt fokus på børns læring, trivsel og dannelse. Du har et øje for de mennesker, du har omkring dig og evner at sætte deres kompetencer i spil, så I lykkes i fællesskab og kommer i mål.

Du er ambitiøs og innovativ på skolens vegne og vil gøre den attraktiv for både medarbejdere og forældre/elever, så den bliver det naturlige førstevalg i nærområdet. Du har et overordnet mål om at udvikle skolen med mest mulig læring for alle, stærke læringsfællesskaber og trivsel for børn og medarbejdere, og du formår at fastholde og udvikle en organisation, der arbejder med afsæt i evaluering og data.

Som person og leder er du robust og empatisk. Du er en god kommunikator, der forstår at motivere dine ledere og medarbejdere med tillid og ordentlighed. Du evner at skabe gode relationer til distriktsskolens interessenter, kan tilrettelægge inddragende processer, og du trives med en engageret forældregruppe og skolebestyrelse. 

Du har stærke kompetencer inden for pædagogik og faglig viden om skoleområdet, personaleledelse samt strategisk ledelse. Vi forventer, at du har relevant ledelsesmæssig efteruddannelse og erfaring fra undervisningssektoren.

Vi står klar med spændende og udfordrende opgaver til dig

I 2023 står vi over for en række aktuelle opgaver og udfordringer som kalder på den helt rigtige profil. Hvis du kan se dig selv i det - og er frisk på opgaven - så er du den rette ansøger.

Vi har særligt følgende i fokus:

·         Deltagelsesmuligheder for alle børn. Fokus er på stærke fællesskaber og læringsmiljøer i almenundervisningen og udvikling af forebyggende og foregribende tiltag (såsom mellemformer)

·         Fortsat prioritering af implementering af de senere års større indsatsområder. Det gælder børnesyn, CO-teaching og udvikling af den varierede skole- og fritidsdag (med eksempelvis øget brug af åben skole)

·         Fastholdelse og rekruttering af uddannede pædagoger og lærere (med uddannelse af flere praktikvejledere og samarbejde med professionshøjskolen som praktikskole).

Hvad bliver dine ansvarsområder?

Som skoleleder har du det overordnede ansvar for skolen – inden for de rammer, som er givet af folkeskoleloven og forvaltningen. Som vores nye skoleleder vil du komme til at indgå i ledersamarbejdet med de tre andre skoleledere og skolechefen. Vi har et godt og tillidsfuldt samarbejde mellem forvaltning og ledelser. 

Som skoleleder i Egedal Kommune forventes det, at du bidrager aktivt i udviklingen af det fælles skolevæsen og den fælles Børne- og ungepolitik. Lige som du:

·         skal sikre distriktsskolens drift under hensyn til den ramme, Byrådet har udmeldt

·         er rammeansvarlig for distriktsskolens samlede budget i tæt samarbejde med de lokale lederteams

·         sikrer økonomi, inklusion og overordnet personaleledelse af de øvrige ledere i distriktet i henhold til vedtagne retningslinjer i Egedal Kommune

·         har det overordnede blik og helhedssyn på det samlede skolevæsen i kommunen og lyst til at samarbejde og vidensdele med kommunens tre andre distriktsskoler.

Om Distriktsskole Ølstykke

Skolen består af to afdelinger med ca. 125 medarbejdere og 8 ledere til vores 1.050 elever. Skolens budget er ca. 73 mio. kr. i alt. De to afdelinger er Søhøjskolen og Maglehøjskolen. Søhøjskolen er tosporet og lige renoveret og udvidet, så den på sigt bliver tresporet. Maglehøjskolen er tosporet. SFO´erne er populære fritidstilbud med høj kvalitet på begge skoler. Lærere og pædagoger arbejder tæt sammen i hverdagen, og de mange to-voksen timer planlægges i fællesskab. Skolen er desuden kendt for en velfungerende kantineordning og selvstyrende teams, der sikrer en varieret skoledag uden brug af vikarer. Endvidere har der de seneste år været arbejdet med at udvikle PLC til en stærkere rolle i skolens faglige udvikling.

Skolen er velfungerende, med dygtige elever, fagligt stærke medarbejdere, en aktiv forældrebestyrelse og en forældrekreds, der har holdninger til deres børns skole. Skolen har gode fysiske rammer med store grønne udenoms arealer og ligger i naturskønne omgivelser. Du kan læse mere om Distriktsskole Ølstykke her.

Det skal nævnes, at Byrådet har igangsat en proces, hvor den nuværende skole- og ledelsesstruktur evalueres. Det betyder, at den nuværende skolestruktur evt. ændres i august 2024. Resultatet heraf kendes ikke nu, men der kan læses yderligere i opsamlingen af evalueringen på kommunens hjemmeside her.

Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2023 på kontraktvilkår. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Ny løn og gældende overenskomst. Du kommer til at referere til skolechefen. Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Ansøgning og rekrutteringsproces

Søg stillingen senest onsdag den 7. juni. Der udvælges ansøgere til samtale fredag den 9. juni, og vi forventer at holde første og anden samtale hhv. tirsdag den 13. juni og torsdag den 22. juni.  Mellem de to samtaler vil der blive udarbejdet en DISC-personanalyse.

Yderligere information

For yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte skolechef, Peter Brixen, på tlf. 72 59 87 06.

Praktiske spørgsmål vedrørende ansøgningsprocessen bedes rettet til HR-konsulent Anette Kløve på tlf. 72 59 62 91.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Egedal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://egedalkommune.career.emply.com/ad/skoleleder-til-velfungerende-distriktsskole-i-udvikling-i-olstykke/lm4per/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833921

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet